Kerkdiensten in juni en juli

Geplaatst op 18 mei, 2020

Het moderamen van de kerkenraden heeft op 13 mei telefonisch vergaderd over de laatste mededelingen van het kabinet. Tenzij de verspreiding van het coronavirus te sterk toeneemt, mogen we na Pinksteren weer als gemeente in de kerk samenkomen met maximaal 30 personen. We moeten wel verschillende maatregelen nemen voor de hygiëne en onderlinge afstand. Er is nog veel voorzichtigheid nodig. Toch zijn we er dankbaar voor. Samen mogen komen is een genadig geschenk is van onze goede God. Volgens de richtlijnen van de Protestantse Kerk beschouwen we de maand juni als oefenperiode. Gemeentezang wordt voorlopig ten zeerste afgeraden. Er wordt verder nagedacht en overlegd op welke manier we kunnen voldoen aan de regels en hoe we bepalen wie er wanneer in de kerk zal komen. Vanzelfsprekend zullen we u daar tijdig over informeren. U krijgt dan gelegenheid om zich voor de diensten aan te melden. Vanaf de eerste of tweede zondag in juni hopen we de erediensten weer te houden in beide kerkgebouwen. Per 1 juli mag het maximum aantal aanwezigen worden verhoogd, mits het aantal besmettingen niet te sterk stijgt.