GZB-pinkstercollecte

Geplaatst op 26 mei, 2020

Na Jezus’ hemelvaart zitten zijn volgelingen achter gesloten deuren. Angstig voor de buitenwereld, maar ook uitziend naar de vervulling Christus’ belofte van de Heilige Geest. Dan wordt het Pinksteren! De Geest zet de apostelen in vuur en vlam. Vrijmoedig verkondigen ze het Evangelie, ze hebben oog voor de kwetsbaren in Jeruzalem, de gemeente groeit. De corona-epidemie laat vergelijkbare reacties zien: onzekerheid over wat komen kan, maar ook de moed om het Evangelie te delen. Het is de Heilige Geest die wereldwijd mensen aanzet om te troosten, te bemoedigen en hulp te bieden. Dat gebeurt in moeilijke omstandigheden! In Albanië steunt de GZB pastoraat in de gevangenis. Mede daardoor komen veel gedetineerden tot geloof. In de nu afgesloten gevangenissen verspreiden zij het Evangelie en leiden zelfs kerkdiensten!

Rwanda kent sinds eind maart een lockdown. In het gebied waar de GZB werkt, groeit de kerk snel. Tegelijk is er diepe armoede. De kerk mag voedsel en zeep, verzameld door arme gemeenteleden, naar de allerarmsten in afgelegen dorpen brengen. De GZB werkt wereldwijd met kerken samen om het Evangelie te delen. Dat kan alleen als u de GZB daarbij helpt. Juist nu! Zo steunt u het GZB-werk: 1. Blijf bidden voor het zendingswerk, 2. Maak uw bijdrage over aan de GZB en kijk daarvoor in de folder die bij deze kerkbode gevoegd is! Groeten, de zendingscommissie.

7 tips voor pinksteren