Werkvakantie Bulgarije

Geplaatst op 16 juli, 2016

Kerkdienst
We herinneren u aan de kerkdienst op zondagochtend 17 juli in de kerk van Bruchem, waarin aandacht wordt geschonken aan de werkvakantie en heten u van harte welkom in deze dienst. De werkgroep zal ook aanwezig zijn in deze dienst en na de dienst staat er koffie / thee of iets fris voor u klaar en heeft u de gelegenheid om de Bulgarijegangers te groeten en een goede reis toe te wensen. De opbrengst van de diaconiecollecte, in Bruchem en Kerkwijk zal deze morgen bestemd zijn voor ons project in Bulgarije (hier leest u meer over in het bericht hieronder).

Diaconiecollecte
Het wordt vast een warm weerzien in Vratza! We krijgen regelmatig berichten uit Bulgarije dat de kinderen er naar uitkijken dat we weer komen. Ontmoeting en aandacht voor de kinderen daar is misschien de kern van onze werkvakantie. Natuurlijk wordt er hard gewerkt, en het sponsorgeld dat we, dankzij al uw enthousiaste deelname aan onze activiteiten, bij elkaar hebben weten te brengen vindt zeker zijn weg. De vraag dit jaar is om een nieuwe badkamer op de bovenste verdieping te realiseren. Dat zal de grootste hap worden uit ons budget. Daarnaast wordt het hek rondom het tehuis opgeknapt.

En de bedoeling is dat grondig te doen. Losse einden worden weer netjes vast gelast en vervolgens wordt het hele hek opnieuw in de verf gezet. Op de begane grond van het tehuis is al een huiskamerunit aanwezig. De vraag is of we die willen voorzien van een nieuwe laag muurverf. Vorig jaar heeft Neline twee mooie muurschilderingen gemaakt. Dit jaar hebben we meerdere creatieve meiden in onze groep die graag de muren wat willen opfleuren. Genoeg om aan te pakken dus! Voor het kinderwerk is een leuk programma in elkaar gezet. Meerdere Bijbelverhalen zullen vertelt worden en daarbij een leuk werkje geknutseld. Rode draad door deze verhalen is dat de kinderen mogen weten dat ze de moeite waard zijn. Onze moeite, om naar Bulgarije te komen en met hen op te trekken, maar nog veel meer de moeite waard in de ogen van God. Wij mogen ze met Zijn Liefde omarmen en laten merken dat we om hen geven. Het mooiste wat we ze kunnen geven. En dat omvat gelijk alles wat we daar gaan doen. De kinderen daar genieten van de directe aandacht in de tijd dat we daar zijn. En als we na anderhalve week weer naar huis gaan, genieten ze van wat we ook in materiële zin voor hen hebben kunnen betekenen. Ook dat is aandacht voor hen waar ze nog lang plezier van mogen hebben. En al die aandacht is een investering in hun toekomst. Het feit dat we weer naar Vratza gaan en hen laten zien dat ze de moeite waard zijn om voor terug te komen is een bevestiging dat ze er werkelijk toe doen.

Vertrek
Na maanden van voorbereiding en het uitvoeren van de diverse acties is het dan eindelijk zover. Op dinsdagochtend 19 juli hopen we om 8.00 uur te verzamelen bij Eben-Haëzer in Bruchem om van daaruit onze reis te beginnen. U bent van harte welkom om ons uit te komen zwaaien deze morgen. We rijden dan naar het vliegveld in Düsseldorf om vandaar de vlucht te nemen richting Bulgarije. We vragen uw voorbede voor de laatste voorbereidingen, de reis en de tijd dat we in Bulgarije - Vratza aanwezig zullen zijn. Tijdens de reis kunt u onze ervaringen volgen via de website: www.samendelen.net of via facebook: expeditie Vratza.