GZB-project in Centraal Azië

Geplaatst op 16 juli, 2016

Bij de deuren van onze kerkgebouwen hangen zendingsbussen. Het doel hiervan is u misschien wel bekend? We ondersteunen hiermee het ontwikkelen van laagdrempelige theologische cursussen (TEE) voor christenen in Centraal Azië. In september 2015 was dit werk ook het thema van de zendingsavond. Wilma Wolswinkel gaf ons toen een mooi inkijkje in het werk wat de GZB daar ondersteunt. Als zendingscommissie ontvingen we kortgeleden weer een gebedsbrief en een informatiebrief. Graag willen we hieruit wat aan u meegeven…

In Centraal Azië (o.a. Oezbekistan, Turkmenistan, Azerbeidzjan, Tadzjikistan) hebben christenen het niet gemakkelijk. Als christenen samenkomen, riskeren ze hoge boetes. Zendingswerk is verboden, zendingswerkers zijn er amper nog. Maar onder de vaak jonge gelovigen is een groot verlangen naar meer kennis van de Bijbel. Die kennis kunnen ze opdoen via de TEE-cursus. In Centraal Azië werken verschillende teams die deze cursussen vertalen en printen. Ook trainen deze teams kringleiders in verschillende kerken. Het werk is niet gemakkelijk. Door de overheid wordt het materiaal vaak gezien als illegaal. In de gebedsbrief kunnen we lezen dat de werkers het moeilijk hebben. Wilt u de zendingsbussen mee vullen en het zendingswerk in deze, zo onbekende, regio in uw gebed bij de Heere brengen?

Met een hartelijke groet, de zendingscommissie.