GZB Pinkstercollecte

Geplaatst op 10 mei, 2016

Op een halfuurtje rijden van Tirana, de hoofdstad van Albanië, ligt Mushqeta: een klein dorpje in de bergen. Een aantal jaar geleden zijn zendingswerkers Maarten en Gerdien Blom hier een nieuwe gemeente gestart. Een kerkgebouw is er niet, daarom huren ze een voormalig restaurant. Elke zondag is hier een kerkdienst en Erges (18) is er altijd. Een tijdje geleden organiseerde de kerk van Maarten en Gerdien een voetbaltoernooi. Erges: “Ik hou enorm van voetballen. Daarom deed ik mee met het toernooi. Ik werd uitgenodigd voor een kerkdienst, maar ik wist helemaal niet wat het inhield. Toch ging ik. Iemand deed zijn getuigenis en dat raakte mij enorm. Ik ontdekte dat ik leefde zonder God, en dat ik Hem nodig heb. Ik ben er direct met anderen over gaan praten. Mijn familie en vrienden begrijpen me niet, ze vinden me raar. Maar in de nieuwe gemeente word ik bemoedigd. Ik bid nu of mijn vrienden en familie God ook mogen leren kennen.” Nieuwe gemeenten stichten op plekken waar nog niets is, zodat mensen als Erges God leren kennen. Dat is wat de GZB samen met u op verschillende plekken in Europa wil doen. Helpt u mee? Geef aan de pinkstercollecte die op zondag 15 mei zal worden gehouden! Op zondag 8 mei liggen hiervoor de folders en zakjes in de banken. Alvast hartelijk dank voor uw bijdrage.