Diaconiecollecte 1e kerstdag

Geplaatst op 21 december, 2015

De diaconiecollecte van 1e kerstdag is bestemd voor "Kwetsbare kinderen in Moldavië".

Kerst is het feest van het licht. Jezus werd geboren en maakte Gods licht zichtbaar voor iedereen. In deze tijd delen we dit licht met elkaar. We geven het door aan kinderen in Moldavië voor wie het leven vaak donker is. Zij verlangen naar een uitgestoken hand, een warm hart en een sterke schouder. Wilt u een licht voor hen zijn? Geef voor het leven van kwetsbare kinderen in Moldavië.

We steunen hiermee de kerken in Moldavië die hierbij samenwerken met professionele medewerkers van lokale organisaties als Moldovan Christian Aid, Youth for Christ Moldavië, en met steun van Kerk in Actie. Ze vangen iedere dag kinderen op in hun kerkgebouw. Ze zorgen voor een warme maaltijd, doen spelletjes, vertellen bijbelverhalen en helpen met het huiswerk. Een keer per week gaan de kinderen op bezoek bij de bejaarden in het dorp om hen een handje te helpen. Want ook de ouderen staan er alleen voor, nu hun kinderen in de problemen zitten.

U kunt uw gift ook overmaken naar rekening NL16RABO0374362343 van de diaconie Bruchem of naar rekening NL44RABO0374377456 van de diaconie Kerkwijk/Delwijnen/Nederhemert onder vermelding van kerstcollecte.

Wilt u de medewerkers ook gedenken in uw voorbeden?