Diaconiecollecte 19 maart

Geplaatst op 14 maart, 2017

De diaconiecollecte van aanstaande zondag is bestemd voor noodhulp aan slachtoffers van de hongersnood in Afrika via Project 10 27. De Hoorn van Afrika is volop in het nieuws. Deze regio wordt zwaar getroffen door aanhoudende droogte veroorzaakt door het weerfenomeen La Niña. Door sterfte onder het vee en mislukte oogsten is er voor miljoenen mensen sprake van hongersnood. Er zijn ernstige voedseltekorten en de situatie verslechtert met de dag.

Project 10 27, het diaconale programma van de GZB, wil samen met Verre Naasten en de Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK) de getroffen bevolking helpen.

Partnerkerken van deze organisaties in Kenia en Zuid Soedan verstrekken met onze hulp voedsel aan de zwaksten in de samenleving. De hulp is simpel, snel en efficiënt want de lokale kerken kennen de mensen in hun omgeving en weten waar de grootste nood is. Voor € 20,- kan een zak mais van 50 kilo gekocht worden, genoeg voor een gezin om ruim een maand van te kunnen leven. En voor € 7,- kan 10 kg bonen worden gekocht. De verwachting is dat veel gezinnen meer dan een half jaar lang op deze hulp aangewezen zijn.

De diaconie vraagt uw aandacht voor deze noodhulp. Wilt u de medewerkers ook gedenken in uw voorbeden?

U kunt uw gift ook overmaken naar:
- Bruchem: Rekening NL16RABO0374362343 tnv diaconie Bruchem of
- Kerfkwijk: Rekening NL44RABO0374377456 tnv diaconie Kerkwijk/Delwijnen/Nederhemert
onder vermelding van "Noodhulp Afrika".