Week van Gebed

Geplaatst op 10 januari, 2017

Van 15-22 januari vindt de Week van Gebed plaats. De Week van Gebed is bedoeld om aan het begin van het jaar een week van verootmoediging te hebben en te bidden voor onze omgeving, ons land en de nood in deze wereld. Het is mede opgezet als gebedsontmoeting tussen de verschillende kerken en in de naam van Jezus Christus Eén te zijn met elkaar.

De week van gebed staat dit jaar volledig in het teken van verzoening en zal terugblikken op 500 jaar Reformatie. De slogan “Jouw hand, mijn glimlach” wil naar elkaar uitgestoken handen en onderlinge verbondenheid tot uitdrukking brengen. Bij de gebedssamenkomsten wordt het gebedsboekje met overdenking en gebedspunten van Missie Nederland/ Raad van Kerken als leidraad gebruikt. Er wordt veelal hardop gebeden maar mocht u zelf in stilte God willen zoeken, dan is daar natuurlijk ook ruimte voor. Ook voor jongeren/ tieners en kinderen zijn er gebedsboekjes beschikbaar.

In de Bommelerwaard zijn er verschillende interkerkelijke bijeenkomsten op meerdere locaties en tijden. Deze vindt u elders in de kerkbode.