Voorjaarscollecte GZB

Geplaatst op 23 februari, 2022

Op zondag 6 maart hopen we de voorjaarsollecte voor de GZB te houden. We zullen daarvoor op zondag 27 februari de folders/enveloppen verstrekken. U kunt deze meenemen bij binnenkomst van het kerkgebouw. Het doel van de collecte maken we u via dit bericht alvast bekend. De collecte is bestemd voor de kerk in Nepal. De kerk helpt mensen met een handicap, want die groep telt in dit hindoeïstisch land helemaal niet mee. Neem de blinde Ramu… door de lockdown verloor hij zijn baan en inkomen. Hij had geen geld meer om eten te kopen voor zijn eveneens blinde vrouw en hun twee kinderen. Het was voor het gezin een uitkomst dat de kerk te hulp schoot. De kerk gaf hen voedsel, gas voor verwarming en andere basisbehoeften voor dit gezin. Ramu en zijn vrouw zijn geraakt door de hulp die ze vanuit de kerk kregen. Graag willen ze weten wat deze kerkmensen drijft. Met behulp van een audiobijbel volgen ze nu een Bijbelcursus! Graag willen we de jonge gemeenten in Nepal helpen om van betekenis te zijn voor mensen zoals Ramu. Voor € 15 kan al een voedselpakket worden uitgedeeld. Helpt u mee?

Als u niet in de kerkdiensten aanwezig kunt zijn, dan kunt u een bijdrage overmaken op NL22 RABO 0364 3108 04, t.n.v. Pastoralia Hervormde Gemeenten, o.v.v. Voorjaarscollecte GZB. Alvast dank voor uw gift!