Pastorale zorg

Geplaatst op 22 september, 2015

Vanaf eind september zijn er twee pastoraal werkers in de gemeenten werkzaam. Kand. J.A. de Kruijf is al sinds begin februari werkzaam en heeft sinds het afscheid van ds. C.H. Bijl bijna alle pastorale werkzaamheden in beide gemeenten op zich genomen. Nu het winterseizoen weer begint en er ook andere werkzaamheden door hem verzorgd worden zal onze aanstaande predikant prop. A. van Zetten een deel van de pastorale werkzaamheden gaan overnemen. De komende periode wordt tevens gebruikt als kennismaking met de gemeenteleden zowel van Bruchem als van Kerkwijk-Delwijnen-Nederhemert. Naast de bezoeken rondom de verjaardag van de ouderen van 80 jaar en ouder, zal prop. van Zetten ook kennismaken met de kerkradio luisteraars voor zover die bij de kerkenraden bekend zijn. Kand. de Kruijf zal de ernstig zieken blijven bezoeken en een bezoek brengen bij jubilea en geboorte. Zodra prop. van Zetten als predikant aan onze gemeenten is verbonden zal de taakverdeling worden aangepast.

Voor zijn taken als pastoraal medewerker heeft prop. van Zetten voor het moderamen de belofte van geheimhouding afgelegd. Wanneer u de komende maanden een pastoraal contact wenst neem dan contact op met een van de scriba’s. Schroom niet om te bellen, want uw pastoraal werkers komen graag bij u op bezoek! Voor Bruchem ouderling A. Baron, tel 0418-515103. Voor Kerkwijk-Delwijnen-Nederhemert ouderling J.J. van Kuilenburg, tel 0418-641616