Kerkenradenvergadering

Geplaatst op 26 april, 2016

Op de kerkenradenvergadering van 21 april is gesproken over de tweede predikantsplaats. De reacties vanuit de gemeenten die er geweest zijn tijdens de gemeenteavond en die schriftelijk zijn ingediend ondersteunden met ruime meerderheid het voorstel om tot een invulling van 80% te komen, waarbij er altijd de optie is om dit percentage in de toekomst bij te stellen. De verdeling van inzet en kosten zal dan globaal zo zijn dat een predikant voor 100% in Bruchem en een predikant voor 80% in Kerkwijk-Delwijnen-Nederhemert werkzaam zal zijn. In goed overleg is er voor gekozen de procedure hiervoor direct op te starten, wetend dat hier toch wel enige tijd over heen zal gaan. Fam. Van Zetten zal in Lienden blijven wonen tot de nieuwe pastorie in Bruchem gereed is en de pastorie in Kerkwijk zal beschikbaar zijn voor de te beroepen predikant. Op de gemeenteavond is al benoemd dat de kerkenraden dankbaar zijn voor de huidige inzet en samenwerking met br. De Kruijf. We bidden om Gods zegen over de huidige arbeid in onze gemeenten en over het beroepingswerk.

Naast bovenstaand agendapunt spraken we over de planning van andere onderwerpen uit ons beleidsplan. Zo is er besloten om op een gemeenteavond de rijkdom van het gereformeerd belijden voor het voetlicht te brengen. Ook hebben de kerkenraden een begin gemaakt met het zorgvuldig nadenken over de liturgie, waaronder met name ook het ritmisch zingen in de eredienst. Tenslotte is afgesproken dat we verder nadenken over de betrokkenheid van beide gemeenten bij de rommelmarkt. Dit alles mochten we inbedden tussen een opening vanuit de rijkdom van de opstanding van Jezus Christus en het gebed voor onze gemeenten en psalm 108: 1: “Mijn hart, o Hemelmajesteit, Is tot Uw dienst en lof bereid!”