Gezinsdienst met als thema: klein = Groot

Geplaatst op 17 januari, 2017

Wat is het een zegen als kinderen thuis, op school en in de kerk het Evangelie van onze Heere Jezus Christus mogen horen! In goede samenwerking met onze beide dorpsscholen “De Rank” en “De Bron” is er binnenkort weer de gezinsdienst, die afgestemd zal zijn op onze kinderen. De diensten staan gepland op 29 januari in Bruchem en 5 februari in Kerkwijk, in de morgendienst en worden afgesloten met een ontmoeting en een sing-in in respectievelijk De Bron en Pro Rege. De week voorafgaande aan de diensten, wordt er op school aandacht besteed aan het thema “klein is Groot”. Voor wie mee wil lezen: De weekpsalm is psalm 139 vers 1 en de Bijbelgedeelten die centraal staan, zijn de gelijkenis van het mosterdzaad (Marcus 4: 30 tot 32), Mirjam zorgt (Exodus 1 en 2), Samuël geroepen (1 Samuël 3) en Laat de kinderen tot mij komen (Lucas 18).

Ik hoop de scholen te bezoeken en ook veel kinderen en hun ouders in de kerk te ontmoeten. We hopen dat u er bent én de uitnodiging doorgeeft ook aan hen die niet zo gewend zijn de zondagse diensten te bezoeken.

De weektekst die de kinderen leren is Lukas 18:16: “Laat de kleine kinderen tot Mij komen en verhinder hen niet.” Dit lijkt me een hartelijke aansporing om met onze kinderen deze kerkdienst (en alle andere erediensten!) bij te wonen. We zien uit naar gezegende diensten!