Diaconiecollecte Eerste Kerstdag

Geplaatst op 15 december, 2020

Op vrijdag 25 december, Eerste Kerstdag, wordt in onze gemeente een collecte voor Project 10 27 gehouden. De opbrengst is bestemd voor een gezondheidsprogramma in een van de armste gebieden in Ethiopië.

De Evangelische Kerk van Ethiopië heeft in de arme regio Benishangul-Gumuz een kliniek. Hier wonen de Berta, een bevolkingsgroep die voor 90% uit moslims bestaat. De moeder- en kindersterfte in het gebied is erg hoog. De kliniek helpt en zorgt voor hen. Door de hoge sterftecijfers streeft de kliniek ernaar dat er geen kinderen meer thuis geboren worden, dat moeders en kinderen gevaccineerd worden, dat hiv-besmetting wordt voorkomen en dat de groei van de baby’s wordt gecontroleerd. De kliniek geeft verder gezondheidsvoorlichting over bijvoorbeeld corona, hygiëne en de risico’s van kind-huwelijken.

Christelijke medewerkers in de kliniek proberen het evangelie door te geven zodat de Berta Gods liefde leren kennen. Ansha Yakob is 29 jaar. Ze kreeg zeven kinderen, waarvan er één is overleden doordat de borstvoeding niet op gang kwam. Ansha werd na de geboorte van haar achtste kind, een gezonde zoon, door de kliniek begeleid bij het voeden. Nu vertelt ze anderen over de goede zorg in de kliniek. Geef gul voor dit werk tijdens de collecte.

U kunt uw gift ook via de bank geven via:

- Bruchem: NL16 RABO 0374362343 tnv diaconie Bruchem ovv Kerstcollecte
- Kerkwijk: NL44 RABO 0374377456 tnv diaconie Kerkwijk/Delwijnen/Nederhemert ovv Kerstcollecte