Commissie Samen Delen

Geplaatst op 15 mei, 2021

Omdat de meeste projecten momenteel stil liggen informeren wij u, in plaats van de gebruikelijke nieuwsbrief, graag via deze weg over de huidige stand van zaken.

Open Maaltijd: We weten helaas nog niet wanneer de Open Maaltijd weer van start kan gaan.

Noorderkerk: Een ieder die dit leest krijgt de hartelijke groeten vanuit de Noorderkerk.

Roemenië: Per 22 april is de kerk weer officieel in gebruik genomen (inclusief digitale uitzendingen) en er zijn vanuit Nederland hulpgoederen verzonden waar we de lokale bevolking mee hebben kunnen helpen. Foto's van de gerenoveerde kerk zijn te vinden op Facebook als u zoekt op "Ótordai Református Egyházközsèg.

Bulgarije: Het kindertehuis waar we de eerste jaren geklust hebben, is ondertussen gesloten. In overleg met Tabitha Bulgaria gaan we kijken waar we aankomende jaren van betekenis kunnen zijn/blijven. Afgelopen najaar zijn onder andere bijlessen en een studiebeurs betaald voor de jongeren. We hopen aankomende tijd te inventariseren wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot een nieuwe werkvakantie naar Bulgarije. Dit jaar is er geen groep jongeren die naar Bulgarije gaat.

Financiën: Doel is om de aankomende jaren de lopende projecten te blijven ondersteunen, dit kan dankzij de opgebouwde reserves ook bij teruglopende rommelmarkt inkomsten nog een aantal jaar gedaan worden.