Collecten & noodhulp

Geplaatst op 28 april, 2020

De diaconie vraagt uw bijdrage voor een doorzendcollecte van Project 1027 voor noodhulp in Kenia, waar een sprinkhanenplaag het land teistert. In de provincie Turkana hebben zwermen sprinkhanen meer dan 10.000 hectare aan weidegrond en voedselgewassen vernietigd. Dit is de ergste uitbraak die Kenia de afgelopen 70 jaar heeft meegemaakt. In deze toch al door droogte geteisterde regio zijn de bewoners uiterst kwetsbaar. De Hervormde Kerk van Oost-Afrika (RCEA) wil de gevolgen van de ramp aanpakken én wat doen aan de acute honger. Gezinnen en scholen ontvangen voedsel zoals maïs, bonen, bakolie en gierst. Verder wordt er zaad uitgedeeld voor het volgende plantseizoen. Helpt u mee dit te bekostigen? Als u via de bank voor dit doel iets wil geven, vermeld dan in de omschrijving ‘noodhulp Kenia’.

De tweede collecte is voor de kerk.