Aandacht voor het zendingswerk in Centraal Azië

Geplaatst op 04 oktober, 2016

Als zendingscommissie ontvingen we een nieuws- en gebedsbrief waarin het GZB-project (doel van de zendingsbussen in onze kerkgebouwen) belicht wordt. We willen u graag enkele punten meegeven, zodat het werk in dit ‘gesloten’ deel van de wereld niet vergeten wordt…

• Er is een conferentie geweest in de regio waar 28 deelnemers van 12 bevolkingsgroepen bijeen waren. Dit waren voor de helft christenen met een moslimachtergrond.
  • Men is dankbaar voor de vrucht die op te merken is in Azerbeidzjan.
  • In Oezbekistan komen er politieke veranderingen. Bid dat deze tot zegen zullen zijn voor het land. En voor volharding van de christenen daar.
  • In Tadzjikistan neemt het aantal Bijbelstudiegroepen toe. Bid mee voor toerusting van de juiste mensen hiervoor.
  • In Kirgizië is God zichtbaar aan het werk. Dank Hem hiervoor!
  • In Turkmenistan is druk op religieuze groepen merkbaar. Bid voor de registratie van kerken die moeizaam kan verlopen.
  • En dan nog dit: TEE Centraal Azië = 90 kerken, 200 studiegroepen, 1300 deelnemers… Geloofd zij de Heere!

We hopen dat u onze broeders en zusters in dit zo onbekende deel van de wereld een plaatsje geeft in uw gebed!

Hartelijke groet, de zendingscommissie