Oekraïense kerkgangers

Geplaatst op 28 april, 2022

Al verschillende keren waren er tijdens een kerkdienst mensen uit Oekraïne in ons midden aanwezig, met name in Bruchem. Voor hen ligt er bij de ingang een lichtblauw papier met daarop een engelse toelichting bij onze liturgie. Ook zijn er bemoedigingsboekjes in de Oekraïense taal. Er zijn enkele Oekraïense Bijbels besteld voor gebruik in de kerk, maar die zijn eind mei pas weer leverbaar. Verder is geregeld dat enkele gemeenteleden beschikbaar zijn om tijdens de diensten de hoofdlijn van het gesprokene in engelse vertaling op te schrijven, wat de aanwezige gasten ernaast dan direct mee kunnen lezen. Ons gebed is dat de Heilige Geest hen de band met Christus én met Zijn lichaam doet ervaren, ter bemoediging en tot zaligheid.