Kerkradio

Geplaatst op 05 april, 2022

Slechts een beperkt aantal gemeenteleden maakt nog regelmatig gebruik van de kerkradio om de kerkdiensten te volgen. Degenen die de diensten thuis volgen, doen dat vooral via internet, de meesten met beeld. In feite worden nu twee systemen ‘in de lucht gehouden’, wat naast extra administratie ook dubbele kosten oplevert, onder meer voor het onderhoud en voor de zendvergunningen. Daarom is besloten om op termijn – waarschijnlijk eind dit jaar - de uitzendingen via de ether, met de zwarte kastjes, te beëindigen. Dat betekent ook dat de diensten dan niet meer kunnen worden gevolgd met een scanner.

Het is de bedoeling dat bij alle gemeenteleden van wie bekend is dat ze gebruik maken van de kerkradiokastjes, binnenkort iemand langs komt om te bezien wat voor ieders situatie de beste mogelijkheid is om de diensten te kunnen blijven volgen. Als er op dit moment al vragen zijn, kunt u contact opnemen met Cees van Bruchem (tel. 0418-642321).