Info over Gereformeerde Bond

Geplaatst op 19 april, 2023

Binnen het geheel van de Protestantse Kerk in Nederland nemen onze gemeenten een positie in die wordt aangeduid als ‘(gereformeerde) bondsgemeente’. Dat blijkt uit de inhoud van de prediking, de vormgeving van erediensten en verschillende inhoudelijke standpunten. Maar wat is die ‘Gereformeerde Bond’ (GB) nu precies? Het is een vereniging binnen de Protestantse Kerk waar u persoonlijk lid van kunt worden. En wat doet deze vereniging dan allemaal? Daarvoor zijn er kennismakingsmappen ter beschikking gesteld. Deze worden neergelegd bij de uitgang in beide kerken. Belangstellenden kunnen zo’n map meenemen. Wanneer ze op raken, kunnen we nieuwe aanvragen. U kunt lezen dat de GB op heel veel manieren actief is in de kerk met toerusting en activiteiten op basis van de Bijbel en de gereformeerde belijdenisgeschriften. Neem gerust een kennismakingsmap mee en als u het wilt steunen kunt u lid worden.