GZB-Pinkstercollecte 2022

Geplaatst op 27 mei, 2022

Op zondag 5 juni hopen we de Pinkstercollecte te houden. Dit jaar is deze bestemd voor het werk in Libanon. Libanon is een prachtig land, maar ook een land in crisis. Al meer dan tien jaar worden zo’n 1,5 miljoen vluchtelingen opgevangen. Toen daar ook nog eens de coronacrisis en de enorme explosie in de haven van Beiroet bijkwamen, raakte het land zo goed als failliet. Veel mensen zien de toekomst somber in. Juist in deze donkere tijden wil de kerk hoop bieden. Dat geldt ook voor de 27-jarige Tsoler. Zes jaar geleden kwam ze tot geloof. “Soms zijn Libanezen verdrietig”, vertelt ze, “maar wij, christenen, verheugen ons. Niet in de stabiliteit van dit land, maar onze hoop is dat we echt en diep worden geliefd door onze God.” In haar gemeente is ze verantwoordelijk voor toerustingswerk onder jongvolwassenen. De GZB helpt de kerk in Libanon om in woorden en daden het Evangelie te delen. We willen hoop en perspectief brengen in een land dat zo zwaar lijdt. Helpt u mee? Voor 15 euro kunnen we een voedselpakket uitdelen. Voor 30 euro krijgen studenten theologie een boekenpakket. Hartelijk dank voor uw gift! Op zondag 29 mei ontvangt u een folder waarin informatie wordt gegeven over dit doel.

De zendingscommissie