Gratis exemplaren De Waarheidsvriend

Geplaatst op 20 juni, 2023

Zondag kunt u bij de uitgang van de kerk het themanummer van De Waarheidsvriend over 'slavernij' meenemen. De aanleiding hiervoor is dat op 1 juli in Nederland en overzee stilgestaan zal worden bij de afschaffing ervan. Dat gebeurde in ons land op 1 juli 1863. Hoofdredacteur P.J. Vergunst gaat met Bianca Gallant in gesprek over vertrouwen en verzoening in het licht van kolonisatie, racisme, slavernij. Dit verhaal bevat biografische opmerkingen van Gallant. Gert-Jan Segers gaat in op actuele situaties van uitbuiting en ontmenselijking. Dr. M.J. Paul belicht wat de Bijbel zegt over slavernij. Verder bevat het themanummer artikelen over ds. A. van den Brandhof en John Newton. De Waarheidsvriend is het weekblad van de Gereformeerde Bond in de Protestantse Kerk in Nederland. Het blad stelt kerkelijke en maatschappelijke onderwerpen aan de orde en gaat in op geestelijke en pastorale vraagstukken. Er is een actie waarbij u zich kunt abonneren voor vier maanden voor slechts € 10 (zie advertentie in het blad).