Gezinsdienst

Geplaatst op 09 februari, 2016

Wat is het een zegen als kinderen thuis, op school en in de kerk het Evangelie van onze Heere Jezus Christus mogen horen! In goede samenwerking met onze beide dorpsscholen “De Rank” en “De Bron” is er binnenkort weer de gezinsdienst, die afgestemd zal zijn op onze kinderen. De diensten staan gepland op 21 februari in Kerkwijk en 28 februari in Bruchem, in de morgendienst en worden afgesloten met een ontmoeting en een sing-in in respectievelijk Pro Rege en De Bron. De week voorafgaande aan de diensten, wordt er op school aandacht besteed aan het thema “De Heer is mijn Herder”. De weekpsalm is psalm 23:1 en de Bijbelgedeelten die centraal staan, zijn David en Goliath (1 Samuël 17), David moet vluchten voor Saul (1 Samuël 24) en David en Bathseba (2 Samuël 11 en 12).

Ik hoop de scholen te bezoeken en ook veel kinderen en hun ouders in de kerk te ontmoeten. We hopen dat u er bent én de uitnodiging doorgeeft ook aan hen die niet zo gewend zijn de zondagse diensten te bezoeken. De grote Herder brengt Zijn schapen graag in de grazige weiden van Zijn Woord. Zo hopen we dat onze kinderen de weektekst uit psalm 23 hun leven lang in hoofd en hart meedragen: “De HEERE is mijn Herder, mij ontbreekt niets!”