Gebed voor jongeren

Geplaatst op 13 maart, 2024

Gebed voor jongeren

Beste gemeenteleden, een paar jaar geleden hebben een aantal gemeenteleden Gebed voor jongeren mogen opzetten (Bruchem/Kerkwijk). Gebed voor jongeren is een gebedsgroep die zich inzet voor de jongeren van de gemeenten. Jongeren kunnen zich opgeven om voor hen te laten bidden door één gemeentelid waar de jongere ook contact mee heeft/mag hebben. Jongeren hebben het moeilijk in deze tijd. Het opgroeien, het zoeken waar ze voor willen staan, meegetrokken worden door de wereld om hen heen. Wij willen graag voor de jongeren bidden dat God hen vast mag houden. De duivel is zó listig, hij probeert jongeren alle kanten op te trekken, als het maar van God af is. Voor de jongeren geldt dat er voor alles gebeden kan worden wat hem/haar bezig houdt. Bijvoorbeeld: school, de toetsen, (geloofs)keuzes, vriendengroepen, verdriet, het er niet bij horen en al wat de jongere zelf aandraagt om dit aan God voor te leggen.

Wij zijn op zoek naar een gemeentelid dat ons team wil versterken. Wat doen we? Wij gaan twee keer per seizoen langs bij (tiener)clubs en zondagschool om deze vraag neer te leggen. We komen één keer per jaar samen met bidders en belangstellenden uit de gemeenten om te horen hoe het gaat en elkaar te bemoedigen. We vragen Gods leiding als we een jongere koppelen aan een gemeentelid. We brengen gebed voor jongeren een aantal keer per jaar onder de aandacht van de gemeenten via de kerkbode. Er zijn misschien ook vragen van gemeenteleden: Waarom doen we dit? Thuis kan er toch ook voor onze kinderen gebeden worden? Graag hopen wij u dan bij een volgende bijeenkomst te zien. Wij kunnen elkaar niet meer letterlijk naar Jezus brengen, zoals de vrienden die hun zieke vriend door het dak voor de voeten van Jezus brachten. Wij mogen het biddend doen! Als u ons team wilt versterken, kunt u contact opnemen met Anja van Diggelen (06-22027114), Anja Kesting (06-22384321), Marieke Roseboom of Geeke Westeneng.