Friedensstimme

Geplaatst op 15 november, 2022

Wij doen als gemeenten al jaren mee met de Paasgroet- of Kerstgroetactie van Stichting Friedensstimme. Gemeenteleden versturen dan zelf lektuurpakketten, die door vrouwenkring Hanna worden besteld en gehaald en na een kerkdienst worden aangereikt. De Paasgroetactie ging dit jaar niet door vanwege de oorlog van Rusland in Oekraïne. Ook de gebruikelijke Kerstgroetactie gaat nu niet door. Er is nog steeds een groot risico dat de pakketten niet aankomen. Daarnaast kost het verzenden van een pakket op dit moment bijna € 20. Dat vindt Friedensstimme een onverantwoord hoog bedrag, zeker wanneer de kans groot is dat het pakket helemaal niet aankomt. In plaats daarvan is er een héél eenvoudig alternatief: we kunnen onze broeders en zusters bemoedigen door het sturen van een kaart. Kinderen kunnen ook een tekening maken die meegestuurd mag worden. Zo leren zij over medegelovigen ver weg, die ook horen in het Koninkrijk van God.

De komende zondag liggen er in Bruchem en Kerkwijk een aantal enveloppen met adressen erop, die je kunt meenemen. Neem ook de korte handleiding mee en een Russische groetenlijst met voorbeeldzinnen die je na kunt schrijven. Voor de postzegel zorg je zelf. Het geheel mag niet meer wegen dan 20 gram en er moet een postzegel ‘Internationaal’ op, die € 1,55 kost (plak niet twee gewone postzegels). De envelop kan gewoon in de brievenbus van PostNL. Met een hartelijke groet van vrouwenkring Hanna.