Collecte voor huisvesting Oekraïners

Geplaatst op 12 oktober, 2022

In het dorp Kerkwijk hebben we als kerkelijke gemeente in samenwerking met een gemeentelid een paar vluchtelingen uit Oekraïne kunnen huisvesten, die een nieuw opvangadres nodig hadden. Dit gaat om vrouwen die het oorlogsgeweld in oostelijk Oekraïne zijn ontvlucht. Ze dragen hun deel bij aan de woonkosten, maar die woonruimte moest er eerst wel zijn en worden ingericht. Van verschillende kanten (ook van buiten onze gemeente) is hier al bij geholpen, met werkzaamheden, met huisraad en financieel. Voor de financiële ondersteuning vanuit de diaconie wordt op zondag 16 oktober zowel in Bruchem als in Kerkwijk een collecte gehouden. Ook kunt u uw gift overmaken onder vermelding van “Huisvesting Oekraïners” op rekening NL44 RABO 0374377456 t.n.v. Diaconie Herv. Gem. Kerkwijk-Delwijnen-Nederhemert. We mogen God dankbaar zijn dat we samen de gelegenheid hebben om deze hulp te bieden. Doet u mee?