Vorig bericht   Volgend bericht

Alpha-cursus

Geplaatst op 01 april, 2022

Bidden en uitnodigen 
Alpha Nederland deelde onlangs deze informatie: ‘Internationaal onderzoek wijst uit dat christenen het best wel spannend vinden om iemand uit te nodigen voor een kerkdienst of Alpha. Zo spannend, dat 52 % een diepe weerstand ervaart bij de gedachte om iemand uit te nodigen. Dit betekent niet dat ze niemand kennen: zo’n twee op drie mensen krijgt een naam in gedachten die ze zouden kunnen uitnodigen voor Alpha. Er is dus een spannende tegenstelling: mensen vinden het heel spannend om uit te nodigen, maar weten tegelijkertijd wel wie ze kúnnen uitnodigen. En dat die persoonlijke uitnodiging voor Alpha zo belangrijk is, dat kunnen we niet vaak genoeg benadrukken: negen van de tien deelnemers komt op Alpha door een persoonlijke uitnodiging.’

Aanstaande zondag zal er in de kerkdienst aandacht gevraagd en besteed worden aan de Alpha-cursus die 5 april zal starten. Wat is het mooi als u/jij voor iemand zou kunnen bidden die u/je in gedachten hebt om eventueel uit te nodigen. Er zullen gebedskaartjes worden uitgedeeld die u/jou daarbij kunnen helpen. Als we regelmatig bidden voor iemand doet dat iets met ons. Vaak raakt ons eigen hart meer en meer gevuld met Gods liefde voor die persoon. Als we regelmatig bidden voor iemand doet dat ook iets met die persoon. Jezus belooft dát te doen wat we in Zijn naam vragen. God kan op vele manieren openingen creëren om Zijn liefde te delen. Het kan zijn dat wij daarvoor worden ingeschakeld, als deel van het antwoord van ons gebed. 

Alpha-cursus gaat van start
Op dinsdagavond 5 april a.s. zal de Alpha-cursus starten op de zolderruimte van Eben-Haëzer. Deze eerste avond zullen we om 18.30 uur beginnen met een maaltijd. Het is wellicht niet voor iedereen haalbaar om de maaltijd alle avonden bij te wonen, schroom dan niet om dit aan te geven! Dan zoeken we samen naar een oplossing. Mocht u/jij iemand kennen die geïnteresseerd is in het christelijk geloof, rondloopt met (grote) levensvragen of die zijn/haar geloof nog eens van het begin wil doordenken? Dan is Alpha de plek! In een ongedwongen en open sfeer kunnen deelnemers zelf ontdekken wat het betekent om christen te zijn. De Alpha-cursus is leerzaam, gezellig, bemoedigend en inspirerend. Van harte welkom! Voor meer informatie en/of aanmelding kun(t) u/jij contact opnemen met Jolanda Huisman (06-15477798) of Jeroen Weijer (0418-643152) of mailen naar info@evangelisatiecommissie.nl

 

Terug naar het nieuwsoverzicht