Uitzending met beeld

Geplaatst op 14 oktober, 2021

Ten gevolge van de coronamaatregelen zijn we sinds vorig jaar de kerkdiensten mét camerabeeld gaan uitzenden. Nu binnenkort iedereen weer elke dienst naar de kerk mag komen, ligt er de vraag of de beelduitzending gehandhaafd blijft. De kerkenraden hebben besloten om de erediensten blijvend met beeld uit te zenden. Voor gemeenteleden die vanwege ouderdom of ziekte al langer de diensten thuis beluisteren, blijkt het beeld een waardevolle aanvulling bij het geluid. Dit willen we hen niet afnemen. Verder kunnen er voorlopig mensen zijn die vanwege kwetsbare gezondheid of onzekerheid over corona ervoor kiezen om (gedeeltelijk) nog thuis te luisteren. Ook bij verkoudheid of quarantaine kun je opnieuw aangewezen zijn op de uitzending. We horen bovendien dat de livestream voor mensen die niet eerder of sinds lange tijd niet in de kerk kwamen een laagdrempelige gelegenheid biedt om betrokken te raken.

We benadrukken hierbij dat we u en jou het liefst fysiek in de kerk zien komen. Op je plaats in ons kerkgebouw ben je toch sterker een deelnemer aan de liturgie dan wanneer je van elders meekijkt. Dat we iedere zondag elkaar zien zitten en samen zingen, draagt ook bij aan het gemeente-zijn. Velen hebben dat tijdens de lockdown erg gemist. Uw en jouw aanwezigheid mag een bemoediging zijn voor anderen, dat geldt zowel jongeren als ouderen! Het beste ‘beeld’ heeft u in de kerk zelf. Laat daarom de uitzending een hulpmiddel blijven voor als het niet anders kan. Voor dat geval zijn we dankbaar voor deze techniek en de mensen die het bedienen.