Omgaan met tieners

Geplaatst op 23 april, 2019

Iedereen die tieners opvoedt of leiding geeft, nodigen we van harte uit voor twee toerustingsavonden op 7 en 28 mei. In de eerste plaats denken we aan ouders met kinderen in de tienerleeftijd (of bijna), maar ook leidinggevenden uit het jeugdwerk zijn welkom. Tieners hebben iets anders van hun opvoeders nodig dan kleine kinderen. Hoe komt dat en hoe geef je dat? Vaak verandert ook hun beleving van geloof en kerk. Ouders maken zich soms grote zorgen over hun ontwikkeling. We willen jullie en elkaar vanuit de basis van Gods Woord graag wat ondersteuning bieden.

De twee avonden staan onder leiding van drs. Laurens Snoek. Hij is docent aan de lerarenopleiding van de CHE en geeft catechetiek aan de Theologische Universiteit in Apeldoorn. Dhr. Snoek gaat met ons aan de slag onder het thema: ‘Tieners opvoeden tussen wens en werkelijkheid.’ Er zal veel ruimte zijn voor interactie en onderling gesprek. Wat we tijdens de eerste avond mee krijgen, wordt tijdens de tweede avond speciaal toegepast op de geloofsopvoeding.

We zien graag dat jullie zich voor 30 april aanmelden bij ds. Van der Wind (a.n.vanderwind@filternet.nl).

Beide avonden beginnen om 20.00 uur in Pro Rege in Kerkwijk.