Ochtenddiensten op dankdag

Geplaatst op 24 oktober, 2020

In goed overleg met de basisscholen in Bruchem en Kerkwijk is besloten om in de huidige omstandigheden op dankdag niet met de klassen en hun begeleiders naar de kerk te komen. Op ‘De Bron’ en ‘De Rank’ zullen de leerkrachten in de week van dankdag wel het thema aan de orde stellen. Ds. Van der Wind zal in een opgenomen video de kinderen toespreken vanuit het bijbelgedeelte. Op de dankdag zullen de kinderen in hun eigen klas naar deze boodschap luisteren. De leerkrachten verbinden daaraan hun gebed en verwerking. Zo betrekken we als kerk en school toch samen de kinderen bij onze dankdag voor gewas en arbeid.

Op woensdag 4 november zullen we in beide kerken wel voor de overige gemeenteleden de ochtenddienst houden. Zo kan er ook op die dag twee keer een deel van de gemeente in de kerk zijn, terwijl anderen thuis luisteren.