GZB Zendingscollecte voorjaar 2018

Geplaatst op 20 februari, 2018

Stel… u wilt zich extra verdiepen in de Bijbel of u wilt een dienende rol in de kerk vervullen, wat doet u dan? U volgt een studie of een cursus om kennis op te doen en vaardigheden te leren. Maar wat als juist het volgen van een theologische studie gevaarlijk is?

In het Midden-Oosten heeft een theologische academie speciaal daarvoor een online Bijbelstudie ontwikkeld. Zo kunnen mensen gewoon thuis aan de slag en worden ze, zonder dat ze gevaar lopen, toegerust en opgeleid tot goede kerkelijke leiders. En die zijn hard nodig. U kunt ook meehelpen door te geven aan de zendingscollecte die op zondag 4 maart zal worden gehouden. Op zondag 25 februari liggen hiervoor de folders en zakjes in de banken. Alvast hartelijk dank voor uw bijdrage!

Centraal-Azië

Als gemeente ondersteunen we het werk van de GZB in Centraal-Azië. Af en toe ontvangt de zendingscommissie daarover een nieuwsbrief. Bij deze willen we u kort bijpraten over de inhoud van deze brief. Zo is het mooi om te lezen dat er zelfs in Zuid-Korea, onder de Russisch sprekende bevolking, gebruikgemaakt wordt van het TEE-cursusmateriaal. In Kirgizië neemt het aantal TEE-groepen toe. In Turkmenistan is de situatie niet gemakkelijk, kerken moeten zich officieel registreren en dat gaat niet soepel.  De kerken in Tadzjikistan, Kazachstan, Oezbekistan en Azerbeidzjan willen graag toerusting en hebben meer cursusleiders nodig. Verder is er een coördinator ernstig ziek… In dit korte bericht klinkt de vraag om gebed. Draagt u de kerk, onze broeders en zusters, in Centraal Azië op in uw gebeden? Namens hen, veel dank!

Hartelijke groeten, de zendingscommissie.