Gezinsdienst Kerkwijk

Geplaatst op 01 oktober, 2019

Deze week zijn de kinderen van de christelijke basisschool ‘De Rank’ in het verband van school, gezin en kerk bezig met het thema ‘Kom maar op!’ Op school worden bij dit thema drie verhalen uit het bijbelboek Handelingen verteld. De kinderen krijgen een uitnodiging mee om met hun ouders a.s. zondag de gezinsdienst bij te wonen. Onder de toren kunt u hun werkjes bewonderen. De preek gaat over Cornelius, die van Petrus wil horen welke boodschap God voor hem heeft (Hand.10). Bij deze romeinse hoofdman komt Petrus dan vertellen over Jezus. Het themalied na de dienst sluit hierbij aan: ‘Jezus, hoop van de volken.’ Op school is er ook verteld over iemand uit een ander land die de bijbel ging lezen (Hand.8). Daarom is het eerste themalied ‘Lees je Bijbel’ in drie talen. Voor de thuisluisteraars zal de liturgie van deze dienst op de website worden geplaatst.

Collecte
Basisschool ‘De Rank’ heeft ervoor gekozen dit jaar te sparen voor de ‘Bartiméus’. Deze organisatie wil vanuit Bijbelse waarden ondersteuning bieden aan mensen/kinderen met een visuele- of meervoudige handicap. Bartiméus biedt hen een plek om te wonen, christelijk speciaal onderwijs of ondersteuning in hun eigen leefomgeving of eigen basisschool. Ieder mens is uniek en mag er zijn met zijn/haar eigenschappen en mogelijkheden. Bartiméus ondersteunt deze mensen om tot bloei te komen. Spaart u mee? In de gezinsdienst is de eerste collecte bestemd voor Bartiméus.

Koffie drinken en sing-in
Na de gezinsdienst de we houden als afsluiting van de SGK-themaweek, is er gelegenheid om met elkaar koffie/thee/fris te drinken in Pro Rege. Het is mooi dat we ons als school, met de gezinnen die er zijn, verbonden mogen weten met de kerk. Daarom nodigen we u allen van harte uit om elkaar na de dienst te ontmoeten en nog enkele liederen te zingen. U komt toch ook?