Gemeentezang

Geplaatst op 10 juni, 2020

De kerkenraden hebben zich beraden op de vraag hoe we de gemeentezang binnen de huidige regelgeving  vorm geven. Er wordt rekening mee gehouden dat  gezamenlijk zingen een groot risico op onderlinge besmetting met zich meebrengt. Het RIVM heeft dit in onderzoek en de uitslag wordt in de loop van juni verwacht. In afwachting daarvan vinden de kerkenraden het verstandig om voorlopig niet te zingen in de kerk. Verschillende alternatieven zijn bekeken. Omdat het een onbekend terrein is, vinden we het moeilijk te bepalen wat de beste oplossing is. Daarom willen we de komende tijd ervaring opdoen. Het is goed mogelijk dat er de komende weken nog aanpassingen plaatsvinden of andere opties worden beproefd.

• In Bruchem zullen de psalmverzen van een opname ten gehore worden gebracht. De gemeente hoort daarmee de gezongen woordenen kan luisteren of zachtjes mee neuriën.
  • In Kerkwijk beproeven we een iets andere manier. De predikant geeft de psalmverzen op en we vragen de gemeente onder begeleiding van het orgel de melodie zachtjes mee te neuriën.