Gebed voor Centraal-Azië

Geplaatst op 28 november, 2018

Als gemeente ondersteunen we het werk van de GZB in Centraal-Azië. De zendingscommissie ontvangt daarom een gebedsbrief. Omdat Centraal-Azië een gesloten regio is, is het moeilijk om concreet te zijn in het noemen van gebeds- en dankpunten. Toch hopen we dat u onderstaande landen en personen in uw gebeden wil opdragen:

1. Een kerkleider in Tadzjikistan is gevallen en ligt ernstig gewond in het ziekenhuis. Hij en zijn gezin hebben gebed nodig, maar ook is een vervanger nodig die het werk tijdelijk voorzet.
  2. In Kazachstan is het belangrijk dat cursusmateriaal geregistreerd wordt bij de overheid om het gemakkelijker te kunnen verspreiden. Ook is er behoefte aan vertalers.
  3. In Oezbekistan zijn veel beperkingen voor gelovigen, maar er is groei in de kerk te zien. Er zijn toegewijde vrijwilligers nodig om bij te dragen aan het TEE-werk (vorm van bijbelstudie).
  4. In Georgië en Oekraïne is men ook gestart met een vorm van afstandsonderwijs over de bijbel. Er is daarvoor nog wel een licentie nodig.
  5. Ook is gebed nodig voor de protestante kerken in Rusland i.v.m. strikte religieuze regelgeving.

Namens onze broeders en zusters in Centraal-Azië veel dank voor uw gebed! Hartelijke groeten, de zendingscommissie