Diaconiecollecte Noodhulp Zuidelijk Afrika

Geplaatst op 03 april, 2019

De orkaan Idai en de bijbehorende regens hebben begin maart in grote delen van Mozambique, Malawi en Zimbabwe enorme verwoestingen aangericht aan huizen en gewassen. Honderden mensen zijn omgekomen. De natuurramp vindt vlak voor de belangrijkste oogst van het jaar plaats.

Op verzoek van lokale kerken is ‘kerkenhelpenkerken’ (samenwerking GZB, CGK en Verre Naasten) een noodhulpactie gestart. Lokale partners kunnen eerste hulp bieden, zoals voedselpakketten, dekens en nieuw zaaizaad. Ook hulp bij het herstellen van huizen en sanitair is nodig. Voor € 20 kunt u een gezin een maand lang helpen met een voedselpakket. Een pakket bevat rijst, mais, dekens en ook zaad en mest zodat er weer nieuwe gewassen ingezaaid kunnen worden. De verwachting is dat getroffen gezinnen zeker een half jaar ondersteuning nodig hebben. Geeft u mee?