Bezoek aan Turda (Roemenië)

Geplaatst op 10 maart, 2020

Onlangs hebben we namens de commissie ‘Samen Delen’ een bezoek gebracht aan Turda. De restauratie van de kerk is aan de buitenzijde nagenoeg afgerond en binnen wordt nog hard gewerkt. Het zal nog wel een tijd aanlopen voor alles voltooid is, omdat ook de toren als laatste nog gedaan moet worden. In de pastorietuin wordt momenteel een nieuw gebouw opgetrokken ten behoeve van kinderopvang van 60 kinderen van 0-6 jaar. Dit wordt vanuit de provinciale kerk vanuit Cluj ondersteund. Dit project is bijna gereed, en over de inrichting van de keuken wordt nog nagedacht.

Verder zien we op school mooie ontwikkelingen. De vier digiborden die we vorig jaar met de rommelmarkt spullen hebben kunnen meegeven zijn geïnstalleerd en worden volop gebruikt! Er wordt uitgekeken naar de goede restanten van onze rommelmarkt waarvan ze begin juli dan zelf weer een markt willen organiseren. Bij deze willen we ook alsnog een hartelijke groet overbrengen van Albert en Marta en het presbyterium. Het gaat goed met beiden en zijn dankbaar voor de contacten die er zijn en de ontwikkelingen zoals ze nu lopen.