Aanbevelingen predikant

Geplaatst op 19 november, 2020

Bij een vacature in de kerkenraad krijgt de gemeente gewoonlijk gelegenheid om namen aan te bevelen van lidmaten die men geschikt acht voor het betreffende ambt. Deze mogelijkheid krijgt u ook in de procedure om een predikant te beroepen. Met het vertrek van ds. A. van Zetten is er in onze combinatie van twee gemeenten nu een vacature voor predikant. De gezamenlijke kerkenraden zullen op zoek gaan naar een nieuwe herder en leraar, biddend om Gods leiding. Eerst vragen we nu aan de leden van beide gemeenten of u iemand wilt aanbevelen. De naam van de proponent of predikant die u onder onze aandacht wilt brengen, kunt u tot uiterlijk 26 november 2020 indienen bij scriba A. Baron (Rondeel 16, 5301 DD Zaltbommel). Dit kan schriftelijk en ondertekend, maar mag ook per e-mail gebeuren. Indien u graag wilt weten of een bepaalde predikant al vier jaar in zijn huidige gemeente staat, kunt u dat navragen bij de scriba’s. Noem indien mogelijk bij uw aanbeveling ook de voorletters en woonplaats om misverstanden te voorkomen. Wij vragen u te bidden of de Heere de kerkenraden wijsheid wil geven om tot een goede keuze te komen.