Bezinningsuur Heilig Avondmaal

Datum: donderdag 17 maart 2022
Tijd: 20:00 uur
Locatie: Eben Haëzer

Voor een extra moment van voorbereiding en onderlinge ontmoeting voor de viering van het Heilig Avondmaal bent u van harte welkom op donderdagavond 17 maart. We komen samen in de grote zaal van Eben Haëzer (met mechanische ventilatie). Inloop met koffie vanaf 19.45 uur, aanvang 20.00 uur, sluiting vóór 21.00 uur. We zingen samen, bidden en overdenken een bijbelgedeelte. In de achterliggende jaren bespraken we ook stukjes tekst van schrijvers uit de kerkgeschiedenis, zoals Thomas a Kempis, W. à Brakel, J.C. Ryle en Matthew Henry. Voor de komende tijd heb ik (vdW) het plan opgevat om stukjes uit het avondmaalsformulier te gaan behandelen. Dit liturgische formulier is een rijke bron om met elkaar zowel over de leer als over de beleving van ‘de Tafel des Heeren’ te spreken. We hopen velen uit beide gemeenten te ontmoeten. Voor wie niet in staat is naar De Kosterijstraat 2 te komen, willen we het bezinningsuur uitzenden via de kerkradio (zonder beeld).