Noorderkerk - Amsterdam

Sinds 2007 wordt het evangelisatiewerk in de gemeente van de Noorderkerk in Amsterdam vanuit de commissie ondersteund. In deze gemeente heeft men naast een financiële ondersteuning ook hulp nodig bij bepaalde werkzaamheden. De werkzaamheden die gedaan worden betreffen het helpen bij activiteiten die in de kerkelijke gemeente van de Noorderkerk worden georganiseerd. Zo wordt er onder andere jaarlijks een kerstzangavond gehouden. Daarnaast zijn er discussieavonden. Ter aankondiging van de activiteiten worden soms ruim 10.000 uitnodigingen verspreid in de naastgelegen wijk rondom de kerk.

Met gemiddeld 10 personen per activiteit wordt er vanuit Bruchem en Kerkwijk-Delwijnen-Nederhemert geholpen. Deze activiteiten zijn bedoeld om in de wijk meer aandacht te krijgen voor wat er in de kerk gebeurt en zo ook de buurtbewoners in contact te brengen met het kerkelijk leven. Vanuit de gemeenten Bruchem en Kerkwijk-Delwijnen-Nederhemert is vooral het doel om te zien hoe een stadsgemeente functioneert.

Contactpersoon is Stefanie van Dalen