Nieuwsbrief tweede predikantsplaats

Geachte gemeenteleden,

In de afgelopen maanden hebben de kerkenraden nagedacht over de vervulling van de 2e predikantsplaats. Na  de beslissing om de 2e predikantsplaats voor 80% in te vullen bent u in juni in de gelegenheid gesteld om namen van predikanten in te dienen. Op basis hiervan is, onder biddend opzien naar de Heere en onder aanroeping van de Heilige Geest, besloten contact op te nemen met een predikant die volgens de kerkenraden goed aansluit bij de opgestelde profielschets en hem te gaan horen.

Beroep
Tijdens de kerkenradenvergadering van 4 oktober hebben de kerkenraden zich voorgenomen een beroep uit te brengen op ds. A.J. Mensink, nu predikant van de hervormde gemeente te Krimpen aan de IJssel. Hij is 46 jaar en dient nu de 4e gemeente. Ds. Mensink is naast gemeentepredikant ook voor drie dagdelen per week werkzaam als voorzitter van de Gereformeerde Bond.

Gemeenteleden kunnen tot en met donderdag 13 oktober 2016 bij de scriba bezwaar indienen tegen de gevolgde procedure. Als er geen bezwaar ingediend wordt zal het beroep ingaan op vrijdag 14 oktober. We vragen uw gebed voor ds. Mensink en zijn gezin.

Voorgaan in de eredienst
In overleg met ds. Mensink is afgesproken dat hij op zondag 16 oktober in een gezamenlijke avonddienst in Kerkwijk zal voorgaan.  Om praktische reden is het niet mogelijk om op deze zondag zowel in Bruchem als in Kerkwijk een dienst te plannen.

Kennismaking
Op dinsdag 18 oktober zal er een kennismakingsbijeenkomst worden gehouden in Pro Rege. Aanvang van deze avond is 20.00 uur. U wordt allen van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn.

Geplande gemeenteavond
Bovenstaande kennismakingsavond komt in plaats van de geplande gemeenteavond. De onderwerpen van die avond zullen worden doorgeschoven naar een andere nog te plannen gemeenteavond.

Tot slot
Gemeente, we hopen en bidden dat de Heere met het uitbrengen van dit beroep een herder en leraar naar onze gemeenten zal sturen die dienstbaar mag zijn voor ons en mag werken tot eer van God en uitbreiding van Zijn Koninkrijk.

Wij vragen uw betrokkenheid en voorbede bij het uitbrengen van dit beroep!

Met hartelijke groet,
Kerkenraden Hervormde gemeenten