Kerstcollecte

Geplaatst op 19 december, 2017

Op 1e kerstdag is de diaconiecollecte bestemd voor het werelddiaconaat via Project 10 27.

Als gevolg van HIV/Aids groeien veel kinderen in Malawi op in een situatie met zieke of overleden ouders. Een half miljoen kinderen zijn hierdoor wees. Zij krijgen niet de zorg die ze nodig hebben. De Presbyteriaanse Kerk van Malawi vangt aidswezen en andere kinderen in de sloppenwijken van Blantyre op. In opvanghuizen krijgen de jongste kinderen maaltijden en volgen zij onderwijs. Voor de oudere kinderen zijn er mogelijkheden om beroepsvaardigheden te leren. De opvanghuizen worden gerund door vrijwilligers vanuit de kerk. Zij doen geweldig werk! Velen van hen hebben het zelf ook niet breed, maar zij zetten zich enthousiast in voor de weeskinderen en hun familie. Project 10 27 wil dit werk graag ondersteunen.

Helpt u mee? Wilt u de medewerkers ook gedenken in uw gebed?